NEKDANJI POSLANEC ANDREJ MAGAJNA POKROPAL ILINKO TODOROVSKI, “VARUHINJO” NAŠIH PRAVIC

 

Andrej Magajna je eden tistih klenih Slovencev, ki ne uklanjajo hrbta niti ne umolknejo pred elitno poveličanimi, nedotakljivimi. In, ja, tudi on je okusil likvidacijo – montirano z začrtanim ciljem, seveda. Včeraj je spet izčrpno utemeljeno nagovoril Ilinko Todorovski, uradno varuhinjo pravic gledalcev, poslušalcev in spletnih uporabnikov RTV Slovenija, učinkovitost katere sicer ni dokazana niti izkazana, a plača iz davkoplačevalskih sredstev je temu navkljub čudovita. Takole je zapisal, citiram:      

 

Spoštovana varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev ga. Ilinka Todorovski!

       Javnost je z zanimanjem pričakovalo kako se bodo odvijali tradicionalni protesti kolesarjev v petek 10. oktobra 2020, po sprejetju vladnega odloka omejitvi druženja na 10 oseb.

Ker na rovaš javne RTV že dalj časa leti očitek o politični pristranskosti – tudi ob protivladnih protestih –  se mi je zdelo primerno, da s strani različnih medijev dobimo ustrezne primerjave ravno v tem kočljivem času, ko za vse nas veljajo omejitve v zvezi z širjenjem virusa C19.

Za primerjavo  sem vzel dva medija v zasebni lasti in našo skupno javno TV.  Niti ni tako sporna pristranskost medijev, ki jih obvladujejo kapitalski centri ali določene politične interesne skupine, objektivnost pa smemo in moramo pričakovati ravno od javne TV!

A ravno slednja se je najslabše odrezala. V nasprotju s drugimi informacijskimi viri, so bili pri vas protesti v tem kočljivem času, prikazani kot mirne demonstracije –  z upoštevanjem predpisov in zakonov. Žal, potvorjeno in tendenciozno.  

Nekdo na RTV bi moral za ponovno  pristransko in tako okrnjeno poročanje le odgovarjati. Ali ne? Urednica Odmevov 10. oktobra je bila ga. Aleksandra Saksida.

           Pa poglejmo kaj smo npr. zasledili na Novi24TV. Televizija je poročala najprej istega dne ob 21 uri v oddaji: »Tema dneva«, bolj celovito pa v sobotni oddaji »Slovenija«. Iz oddaj zvemo, da je tudi tokrat šlo za neprijavljeno zborovanja, da je policija popisala 64 oseb; da so evidentirali 61 kršitev predpisov, nad 4 protestniki so uporabili prisilna sredstva, 2 pridržali. Tako iz posnetkov oddaje 24UR POP TV  in omenjene Nove 24TV smo lahko videli, da je prišlo do soočenja , prerivanja med  demonstranti in policijo. Slednji so se, da bi se izognili fizičnim incidentom celo umikali pred razjarjeno množico. V obeh televizijah smo lahko  videli tudi znano javno osebo , pesnico in politično aktivistko Svetlano Makarovič. Zakaj opisujem ta detajl – v nadaljevanju.

In kako je poročala javna, kot pravite, »neodvisna« TV SLO v najbolj gledani informativni oddaji Odmevi na dan protesta.  Prispevek o tem gledamo ob 22:16 ure dalje.

Prva vest je bil  (citiram dobesedno): Protestniki so se dogovorili, da bodo dosledno  spoštovali ukrepe, varnostno razdaljo in maske.  

Ta navedba pa je zelo zanimiva.  Zakaj?

V nadaljevanju vsi pričakujemo ali je dejansko tako tudi bilo!  Vendar, nas  gledalce, glede na molk o tem, očitno to ne sme zanimati, saj bi padla črna luč na tokratni sporni shod v času omejitev zbiranja na 10 oseb. Kako drugače razumeti tako okrnjeno poročanja ? Jasno je bilo vsakemu že v naprej, da se tega pravila ob taki kaotično organizirani množici (brez znanega organizatorja in brez redarjev) ne bo dalo upoštevati.

Vaše idealistično prikazovanje »mirnega in legalnega« zborovanja« je na kratko: šolski primer neobjektivnega poročanja oz. medijska manipulacija, ki bi jo lahko npr. prezentirali študentom na FDV.

Da je javna oseba Svetlana Makarovič (z velikim javnim vplivom), verjetno, kot na prejšnjih) hodila na shodu tudi brez maske in so jo policisti popisali, se vam ni zdelo vredno omembe. Že prej na predhodnih protestih pred »Prešircem« ste »spregledali«  tudi Tanjo Fajon in Marjana Šarca, posneta tam v gneči  na »Prešercu« – oba brez mask in brez razdalje.

Ste pa drugo javno osebo, ministrico Kustec Lipicer, ki je bila brez maske na prireditvi  športnikov več dni »pribijali na zid« – takoj na prvem mestu v osrednjem dnevnik ob 19 uri in za tem še več dni zapored v najbolj gledanih oddajah.  Vaši poročevalci niso poročali in snemalci niso smeli prikazati, da so bili tam tudi vaši vodilni iz RTV, pa npr. predsednik nogometne zveze, (eden od preteklih možnih kandidatov za bodočega mandatarja). Vsi brez mask. A to pa ste kar “spregledali” ?

To pa ni le še en primer cenzuriranega poročanja, kot pri »kolesarjih«, ampak izrazita hinavščina, moralna dvoličnost, ki ne bi smela imeti mesto v naši javni RTVSLO.

      Da ne govorim o dvojnih merilih pri obravnavi korupcije. O, kako  lepo zveni,  kot smo poslušali v Odmevih: Korupcija se lahko začne že pri kavici. Aja? Žal pa se pri nas odkrivanje le te, pri kavici tudi neha.

Mislim, na »pribijanje« bivše kmetijske ministrice Aleksandri Pivec, o katerih dejanjih pri obiskih na terenu ste več poročali kot  skupaj o 5 milijardni bančni luknji in milijardi opranega denarja za Iran; da ne govorim o odpisu 27 milijonov »family Jankovič«.

Lahko bi bili dosledni vsaj pri istovrstnih zadevah: Npr. zakuskah ob gradnji Stožic, pa potovanjih drugih ministrov povezanih z velikimi stroški (Npr.: v Francijo na rokometno  tekmo; pa na Kitajsko, pa spremljanje vinske kraljice, pa stroških bivanja v Parizu  predhodnika bivše predsednice DESUS-a, itd. itd …)  Ste vse obravnavali ,vsaj približno, v podobnem obsegu in z enako vnemo ?

     Ne bom dolgovezil oz. širil temo. Tokratna pritožba (verjetno bo, kot vse dozdajšnje, brez epiloga) se torej omejuje na »kolesarje«.

(Sicer pa je o »stanpedu« na bivšo ministrico najbolj plastično ponazoril (priponka) gledalec »Franc« v kontaktni oddaji Dobro jutro – z refrenom:   Da vas ni sram!)

     O dvojnih merilih in politični korektnosti  bi bilo potrebna temeljita javna razprava in prav bi bilo, da bi se tudi Vi kot Varuhinja v tej smeri angažirala, in ne kot ponavadi, da se sklicujete na novinarsko in uredniško svobodo.

Predvsem bi  bilo potrebno osvetliti kateri so tisti sistemski razlogi (na primer način imenovanja članov Programskega sveta), da prihaja do takih in tako številnih odklonov pri uveljavljanju  načela politične uravnoteženosti in nepristranskosti.

Lep pozdrav in prosim za obravnavo konkretne pritožbe

                                                                   Andrej  MAGAJNA  

                                                                   (poslanec v mandatih 1990-92 in 2008-11)

Priloga:  link na apel gledalca »Franca«  v oddaji Dobro Jutro z dne (brisan*)

(nov*)  link na prispevek gledalca v oddaji Dobro jutro link:

https://mojcavocko.si/2020/10/14/po-cenzurni-eleminaciji-da-vas-ni-sram-sramota-od-sramote/

 

P. S.:

1

* Ta dopis sem nameraval posredovati že v ponedeljek 12. oktobra 2020,  pa sem ugotovil, da najavljena povezava na oddajo Dobro jutro ne deluje. Hočem reči, nekdo je blokiral  internetno povezavo, na katerem je bil odlomek iz omenjene oddaje. Ko sem stopil v kontakt novinarke, ki je to povezavo pripravila smo ugotovili, da je na izvirni strani državljana, ki  je zadeve objavil, bila iz neznanih in neizrečenih razlogov  zbrisana.  Kako je prišlo do tega incidenta, kdo je izvedel »cenzuro« oz. kdo je dal navodilo za izbris, bodo sicer skušali ugotoviti.

So pa takšni »tehnični« posegi na objavljene prispevke državljanov, sami po sebi lahko zelo zaskrbljujoči.

Gledalec »Franc« je bil res prizadet, ogorčen, nikakor pa ni osebno nikogar žalil.

Povezavo so uspeli ponovno vzpostaviti.

Kot rečeno: Ta ali podobni incidenti z brisanjem neljubih objav so  vredni posebne obravnave. Verjetno se bo na to temo še pisalo, če bodo prizadeti od pristojnih sploh uspeli pridobiti podatke Kako  delujejo nadzorne instance pri nas, pa vemo.  Storilci in nadzorniki so pogosto kar  »preveč« povezani.

2

Med tem časom, pa je včeraj (torek 13. oktobra  2020 ) v Odmevih, objavljenih več podatkov o petkovem kolesarskem zborovanju – le ti  podobni podatki kot na omenjeni Novi24TV. Vendar v drugem kontekstu;  in ne kot dopolnilo okrnjenih petkovih informacij!

Podatke o »popisanih« so bili v povezavi s pritožbami  protestnikov nad delom policije.  O tem oz. o vsebini evidentiranih kršitev, ki naj bi jih zabeležila policija s strani protestnikov in to zakaj je prišlo do prerivanj oz incidentov,  pa zopet nič.  Le neka gola statistika.

Tudi predhodno imenovana Svetlana Makarovič je bila posneta z masko – kot, da bi jo nosila ves čas.  Bi pa jo bilo tudi z vaše strani (ne mislim vas osebno)  vprašati, ali opravi pregled, po takih drenjanjih na različnih shodih – pred vstopom v dom upokojencev.

Očitek o neprimernem poročanju na dan protestov v osrednji informativni oddaji seveda ostaja.

 

nekdanji poslanec Andrej Magajna; FOTO vir: https://spletnicasnik.si/

 

Predtem je aprila letos Ilinko Todorovski kot varuhinjo pravic gledalcev, poslušalcev in spletnih uporabnikov RTV Slovenija Andrej M. Poznič pozval k odstopu – v članku z naslovom Ilinka Todorovski, varuhinja gledalčevih pravic, dobro bi bilo, da odstopite, objavljenem v spletnem magazinu Časnik: https://www.casnik.si/ilinka-todorovski-varuhinja-gledalcevih-pravic-dobro-bi-bilo-da-odstopite/

 

Ilinka Todorovski, varuhinja pravic poslušalcev, gledalcev, spletnih uporabnikov RTV SLO; vir: https://www.casnik.si/

 

O tem, da je bila Ilinka Todorovski svojčas predan vir Službe državne varnosti ali SDV, kakor se je imenovala jugoslovanska tajna policija, menda tudi ni dvoma:

 

 

 

&  &  &
PODPIRAM(O) SLOVENSKI NEODVISNI MEDIJ:
Spletni medij DOSJE – od 20. 5. 2020 pri Ministrstvu za kulturo RS vpisan v Razvid medijev RS -, ki ne prejema nikakršne subvencije, želim(o) podpreti z donacijo:  https://www.paypal.com/paypalme/mojcavocko?locale.x=en_US

Naslovna fotografija: Ilinka Todorovski; vir: http://torekobpetih.si/avtor/ilinka-todorovski/